چگونه می توانم از گناه مادر شاغل خود صرف نظر کنم


خلاصه اجرایی

مادران شاغل تلاش می کنند تا بین کار در شغل مورد نظر و مادری که تصور می کنند تعادل برقرار کنند. آنها از اینکه اجازه می دهند فرزندان ، تیم یا رئیسشان ناامید شوند احساس بدی دارند و همچنین نسبت به انجام مراقبت از خود احساس گناه می کنند ، از اینکه به والدین سالخورده کمک کافی نکرده اند یا از پذیرش استرس خود خجالت می کشند. علاوه بر این ، بیماری همه گیر COVID-19 باعث شده والدین شاغل – به ویژه مادرانی که همچنان به طور نامتناسب از کارهای خانه و کودکان مراقبت می کنند – مجبور به یافتن راه حل هایی برای آموزش و مراقبت از کودکان شوند.

بیشتر بخوانیم:
دموکرات های مجلس نمایندگان خواستار تحقیقات وزارت دادگستری درباره اظهارات جنجالی دادستان کل کشور ویلیام بار هستند

اگر مادر شاغل هستید ، باید این احساس گناه را کنار بگذارید. این پنج نکته را در ذهن داشته باشید. ابتدا خود را بخاطر انتخاب ها و شرایط خود ببخشید. دوم ، در ارزش های خود تجدید نظر کرده و آنها را سرلوحه کار خود قرار دهید. سوم ، از اطرافیان خود کمک بگیرید. چهارم ، اصول پدر و مادر خوب بودن را بخاطر بسپار و خود را “به اندازه کافی خوب” بساز. سرانجام ، افرادی که شما را ناامید می کنند در شبکه های اجتماعی دنبال نکنید

بیشتر بخوانیم:
تهران پرونده جدیدی علیه زاغاری-راتکلیف انگلیسی-ایرانی باز می کند

گولرو / گتی ایماژ

او تعجب می کند که آیا هر مادر دیگری تعادل گریزان کار و زندگی را به همان روشی که احساس می کند ، احساس می کند؟ در حالی که بچه های شما خیلی سریع بزرگ می شوند احساس می کنید وقت خود را برای تحقق آرزوهای شغلی خود کم می کنید. فرقی نمی کند کجا باشید ، در خانه یا محل کار خود ، احساس می کنید باید در جای دیگری باشید ، و کاری ثمربخش انجام دهید. مخفیانه ، شما یک آخر هفته را در خواب می بینید اما بهانه می آورید که چرا نمی توانید این کار را انجام دهید.

در کتاب او همه چیز را فراموش کنید، نویسنده و روزنامه نگار امی وسترفلت معضل کار مامان: “ما انتظار داریم که زنان طوری کار کنند که گویی فرزندی ندارند و کودکان را مانند اینکه کار نمی کنند تربیت کنند.” به همین دلیل ، زنان احساس گناه می کنند – گناه کار و گناه به دلیل انجام ندادن آن. مرزهای نامشخص زمان کار به اوقات خانوادگی ادامه می یابد و نیمی از گوش دادن به داستان های بچه های شما از روز آنها یا از دست دادن وقت مفید با آنها می تواند مادران را به احساس ناکامی سوق دهد. موانع داوطلب شدن در مدرسه فرزندتان یا شرکت در یک نمایشگاه علمی باعث می شود شما برنامه ریزی کنید که چگونه بدون توجه از کار دور شوید ، بنابراین می توانید این کار را به موقع انجام دهید تا کودک شما را پیدا کند و شما را در آنجا ببیند (همه در حالی که هنوز صندوق ورودی خود را بررسی می کنید برای هر گونه ایمیل فوری) به نظر می رسد یک وضعیت جمع صفر است و احساس خستگی ، خستگی و شکست را تقویت می کند که می تواند منجر به فرسودگی شغلی شود.

مادران شاغل تلاش می کنند تا تعادلی بین کار شغل مورد نظر یا مورد نیاز و مادری که تصور می کنند برقرار کنند. از رها کردن بچه ها ، تیم یا رئیس خود احساس بدی ندارید. شما همچنین نسبت به انجام مراقبت از خود احساس گناه می کنید ، از کمک نکردن کافی به والدین مسن ابراز تأسف می کنید یا از گفتن میزان عصبی بودن به دوست خود خجالت می کشید – گویی حق ندارید چنین احساسی داشته باشید.

علاوه بر این ، بیماری همه گیر Covid-19 والدین شاغل ، به ویژه مادران را مجبور به یافتن راه حل هایی برای آموزش و مراقبت از کودکان کرده است. پنجره ها به دنیای آنها باز شد تا همگان ببینند که زنان هنوز به طور نامتناسبی از کارهای خانه و کودکان در محل کار مراقبت می کنند. در نتیجه ، احساس گناه در همه جا وجود دارد زیرا بچه ها وقت بیشتری را در صفحه نمایش می گذرانند و مادران بیشتر وقت خود را روی بزرگنمایی می گذرانند.

بررسی اینکه گناه باید در بالای لیست طولانی کار شما باشد. این غذا شما را می خورد ، خواب شما را مختل می کند ، بر روحیه شما تأثیر می گذارد و از بودن در اطراف مانع می شود. تجربه من در مشاوره با مادران شاغل به من نشان داده است که در حالی که آنها هنوز هم تحت فشار قرار دارند ، وقتی از ذهنیت و رفتار خود آگاه و عمدی باشند ، احساس آرامش زیادی می کنند. در اینجا چند استراتژی برای شروع خلاص شدن از شر احساس گناه از امروز آورده شده است.

خودت را ببخش.

رها کردن احساس گناه باید با تعهد برای متوقف کردن ضرب و شتم خود برای انتخاب و شرایط خود شروع شود. گناه انحرافی به شرم تبدیل می شود و از نظر عاطفی دردناک است که همیشه احساس می کنید یک مادر بد ، کارمند بد یا دوست بد هستید. در عوض ، دلایل انتخاب خود را بیان کنید. هر وقت با خود فکر می کنید ، “من از __ احساس بدی دارم” ، آن را با “من این تصمیم را گرفتم زیرا ___” جایگزین کنید و ادامه دهید.

در ارزش های خود تجدید نظر کنید.

برای سالها ، من با والدینی کار کرده ام که درمورد تصمیم والدین یا ساعات اداری (یا اکنون ، ساعت کار در خانه) با گناه دست و پنجه نرم می کنند. یکی از اساسی ترین تمریناتی که افراد می توانند در آن شرکت کنند ، روشن کردن ارزش ها و اولویت های زندگی و سپس زندگی مطابق با آنها است. مردم غالباً یک چیز را می گویند که بیشتر به آنها علاقه دارد ، اما آنها با این ارزشها زندگی نمی کنند.

به عنوان مثال ، اگر اوقات خانواده در لیست شما زیاد است اما احساس نمی کنید که به اندازه کافی از آن صرف می کنید ، با یافتن راه هایی برای گذراندن وقت بیشتر با خانواده خود ، گناه را از بین ببرید. تمرین “نه” گفتن به تعهدات غیرضروری ، مانند داوطلب شدن در هر مدرسه برای جمع آوری کمک مالی ، رفتن به یک ساعت شاد منظم با همکاران (حتی به طور پیش فرض) ، یا نشستن در هیئت مدیره HOA در منطقه خود. فرزندان خود را درگیر کارهایی کنید که قبلاً انجام داده اید ، مانند انجام کارهای کامل ، تهیه وعده های غذایی یا سگ برای پیاده روی. یا تعطیلات آخر هفته را عمداً ، با وقت معیشت خانوادگی ، به جای مشاغل استفاده کنید. این احتمالاً مستلزم تعیین مرزهای مشخص در زمینه های دیگر زندگی شما و بازبینی مداوم (و به روزرسانی) گزاره های خانواده شما است تا بتوانید با آنچه می خواهید صادق باشید.

درخواست کمک.

یکی از سخت ترین کارها برای انجام بسیاری از خانم ها کمک گرفتن است. به جای درخواست کمک ، یک مادر کارگر ممکن است استرس خود را با تلاش برای انجام همه کارها به تنهایی القا کند – سپس متوجه شود که غیرممکن است. جستجوی کمک نیاز به آموزش دارد ، اما وقتی قدم ضعیفی در این کار بردارید ، دیگران در اطراف شما نیز شروع به همان کار می کنند. با همسایگان ، دوستان شخصی یا سرپرستان دوستان ، والدین ، ​​اقوام و فرزندان خود ، برنامه مراقبت های بعدی در مدرسه یا والدین کارول ارتباط برقرار کنید. قبل از اینکه آن را بشناسید ، هیچ کس نباید از این سوال احساس بدی داشته باشد و این یک رابطه متقابل می شود که همه از آن بهره مند می شوند.

در خانه “به اندازه کافی خوب” باشید.

ایده «والدین به اندازه کافی خوب» به دهه ها قبل برمی گردد. محققان دلبستگی ، مانند جان باولبی ، کشف کرده اند که والدین باید از نظر عاطفی حضور داشته باشند ، کودک خود را تسکین دهند ، با احساسات کودک همسو شوند ، هنگام دیدن فرزندشان شادی نشان دهند و از فرزند خود حمایت کنند تا یک پدر و مادر و کودک سالم و امن در دلبستگی داشته باشند. به عبارت دیگر ، آنها بدون اینکه نیازهای شخصی و سلامتی خود را به خطر بیندازند ، از فرزندان خود مراقبت و با آنها ارتباط برقرار می کنند. ما باید از این مثال پیروی کنیم و سطح یک مادر ایده آل را که می تواند همه کارها را انجام دهد ، هر کاری را که باید “انجام دهد” انجام دهیم ، و به خاطر انکار مادری که زندگی خود را پس می گیرد و از خودش مراقبت می کند ، ستایش می کنیم. به جای استرس دادن به خود ، اصول را بخاطر بسپارید. با “خوب بودن” رابطه ای را که هنوز می توانید با فرزندان خود داشته باشید درک کنید.

کسانی که شما را ناامید می کنند دنبال نکنید.

تماشای افراد دیگر در حالی که در تعطیلات به سر می برند ، به اشتراک گذاشتن عکس های خانوادگی خود و یا اعلام آخرین تبلیغات خود در سیستم عامل های شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام ، برای گریه کردن یک مادر کارگر کافی است. زمانی که برای اتصال به شبکه های اجتماعی پیمایش می کنید ، زمانی است که باید شما را بلند کند. اگر متوجه شدید که پستهای شخصی یا گروهی دائماً شما را ناامید می کند ، دنبال کردن او را دنبال نکنید.

سرانجام ، به یاد داشته باشید که احساس گناه ذاتاً با همدلی مرتبط است. احساس گناه به این معنی است که نسبت به اطرافیان خود ترحم ، مراقبت و نگرانی دارید. رها کردن احساس گناه به این معنی نیست که شما مادری دوست داشتنی یا مهربان نیستید. این بدان معناست که همدردی با گناه برآورده خواهد شد. به جای احساس گیر کردن ، قدرت همدلی می تواند انگیزه شما را برای برقراری ارتباط با کار و همچنین یافتن لذت در مادر بودن فراهم کند.


منبع: بادرود نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *